reklama

Ako ma mestská časť Petržalska chcela pokutovať za zasklenú lodžiu.

V panelákoch je svojpomocné zasklievanie lodžií bežným javom. Existujú rôzne spôsoby a tak na každom činžiaku svieti pestré spektrum viac či menej úspešných pokusov. Pretože sa tým mení vzhľad domu, každé zasklenie by malo podliehať ohlasovacej povinnosti a z bezpečnostných dôvodov by sa mali používať len schválené konštrukcie. No a keďže prítomnosť zasklenia sa dá kontrolovať zvonku veľmi jednoducho vizuálne prostým pohľadom,  mestská časť Petržalka (pod ktorú prešiel stavebný úrad) sa raz začala zaoberať myšlienkou kontroly vydaných povolení na zasklenie lodžií predaných bytov a následným vyberania pokút, aby zvýšila príjmy svojho rozpočtu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

 Podobne ako v mnohých iných, i v mojom obecnom byte, do ktorého som sa po úspešnej výmene nasťahoval, bola už lodžia zrejme predchádzajúcim nájomcom zasklená. Nevenoval som tomu žiadnu zbytočnú pozornosť a bez akéhokoľvek podozrenia som v nasledujúcom roku byt odkúpil do súkromného vlastníctva.

   Zanedlho na to som sa začal úspešne súdiť s petržalským starostom p. Bajanom o vlastníctvo spoločných priestorov na prízemí domu (tvrdil, že sú nebytové a žiadal ich vrátiť), a mestská časť sa mi následne začala začala prostredníctvom svojej pracovníčky poverenej vedením súdneho sporu vyhrážať. A keďže pri obhliadke priestorov v dome zaregistrovala i moju zasklenú lodžiu, pristúpila iniciatívne bez zbytočného odkladu i ku kontrole vydania povolenia na jej zasklenie. No a tak som sa rozhodol postupovať rovnako, ako keď som pred časom prevychoval arogantnú úradníčku zo mzdovej účtárne

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Šla naisto, v ich databáze pochopiteľne žiadne povolenie neexistovalo. Pri najbližšom stretnutí v Technopole mi bola preto okamžite priamo položená cielená otázka, či mám na zasklenie vydané povolenie. Chvíľku som sa ošíval a potom som sa tichým skrúšeným hlasom a so sklopenými očami čestne priznal, že nie.  

 Nasledujúca otázka znela, či som ochotný zaplatiť pokutu za čiernu stavbu a dať zasklenie na svoje náklady odstrániť. Pevne a rozhodne som zahlásil, že to teda v žiadnom prípade nie, že si nie som vedomý žiadneho porušenia zákona z mojej strany a k tomu ma teda v žiadnom prípade neprinútia.  Začala po mne vrieskať, čo si to dovoľujem, že mi vyrubia tú najvyššiu pokutu, aká je v tomto prípade možná a že mám z jej kancelárie okamžite vypadnúť. Mlčal som, tíško som sa usmieval, vychutnával jej zúrivosť, vôbec som sa nehýbal a zareagoval som až vtedy, keď sa mi začala vyhrážať, že ma dá vyviesť políciou.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 S kamennou tvárou som mlčky predložil svoju starú nájomnú zmluvu k bytu, podpísanú starostom, kde sa konštatovalo prevzatie bytu bez závad a v popise stavu bytu bolo konštatované i zasklenie lodžie. Tichým, kľudným a vyrovnaným hlasom som konštatoval, že ak mestská časť vo svojom byte ešte pred mojim nasťahovaním sa do neho realizovala bez príslušného ohlásenia čiernu stavbu zasklenia lodžie a následne mi byt i s ňou predala, nemám vôbec nič proti tomu, aby si sama sebe vyrubila tú príslušnú najvyššiu možnú pokutu a dala ju prípadne aj p. starostovi zosobniť. A pretože v zmluve o prevode vlastníctva bytu opäť podpísanej starostom o nejakom predaji zasklenia lodžie nebolo ani slovo, dôrazne som ju požiadal, nech si to svoje nelegálne zasklenie v mojom byte na ich náklady v najkratšom možnom termíne zdemontujú a preplatia mi náhradu straty mzdy počas výkonu prác.   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nevedno prečo, táto pracovníčka mestskej časti so mnou odvtedy vo veci odstránenia zasklenia lodžie a udelení pokuty už nikdy viac nekomunikovala.

Ján Sýkora

Ján Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Bežný občan so zmyslom pre humor. Zoznam autorových rubrík:  VojenskéPolicajnéRuskéZo života

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu